مطالعه اخبار روز با استفاده از آر اس اس در ويندوز موبايل

حتماً در خيلي از سايت‌ها عبارت‌هايي مثل RSS ، فيد مطالب، خوراك اخبار و ... ديده‌ايد و به راحتي از كنارش رد شده‌ايد، RSS مخففReally Simple Syndication به معنی تشکیل ارتباط های بسیار ساده است و اين امكان را به شما می‌دهد که به راحتی و بدون نياز به مشاهده روزانه سايت‌های مورد علاقه، از محتوا و به روز رسانی‌های آنها مطلع شويد. وظيفه اصلی آر اس اس قابل دستيابی کردن اطلاعات و صرفه جويی در زمان است. اما آيا تاكنون در مورد كاربرد RSS در ويندوزموبايل فكر كرده‌ايد؟ تصورش را بكنيد كه در اتوبوس نشسته‌ايد يا در يك اتاق انتظار منتظر هستيد تا به كار شما رسيدگي شود و ديگر از بازي با گوشي خود خسته شده‌ايد و حوصله گوش دادن به آهنگ‌هاي تكراري آن را نيز نداريد. امكان ديگري كه ويندوز موبايل در اختيار شما قرار مي‌دهد، مطالعه آفلاين جديدترين مطالب تارنماهاي مورد علاقه شماست. فقط كافيست كه براي چند لحظه از اينترنت سيم كارت گوشي استفاده كنيد تا مطالب جديد به سرعت روي گوشي شما بارگذاري شود. اما چگونه بايد سايت‌هاي مورد علاقه را براي آر اس اس مشخص نمود؟

ابتدا از مسير زير وارد برنامه RSS Hub شويد.
Start > Programs > RSS Hub






محيط برنامه به شكل زير مي‌باشد، ابتدا كليه آيتم‌هايي را كه از قبل توسط شركت سازنده بصورت پيش‌فرض ذخيره شده‌اند مانند شكل زير پاك كنيد و مراحل نصب را مانند تصاوير بعدي دنبال كنيد:




به دو روش مي‌توان تارنماهاي مورد نظر را براي برنامه ويندوز موبايل معرفي نمود;

روش اول:




اين قسمت نياز به اتصال به اينترنت دارد


از اينجا به بعد نيازي به اتصال به اينترنت نمي‌باشد.

روش دوم:

پس از پاك كردن سايت‌هايي كه بصورت پيش‌فرض در نرم‌افزار RSS Hub ذخيره شده بودند، فايل RSS Feeds.zip را از اينجا دانلود كرده، آنزيپ كنيد. حالا فايل RSS Feeds.opml را روي حافظه گوشي ريخته و روي آن كليك كنيد. بقيه مراحل را از تصاوير زير دنبال كنيد.


تارنماهاي مورد علاقه را انتخاب كنيد





حالا مي‌توانيد مطالب تارنماهاي مورد علاقه خود را در يك لحظه (بوسيله GPRS يا اينترنت منزل يا محل كار) به روزرساني كرده، بصورت آفلاين مطالعه كنيد.



به نظر خودم روش دوم بسيار راحت‌تر و سريعتر هست. اما با استفاده از RSS ، فقط مي‌توانيد مطالب سايت‌هاي مجاز را به روز رساني كرده، مطالعه نمائيد. براي مشاهده مطالب سايت‌هاي فيلتر شده بايد جريان ديتاي وارد شونده به گوشي بدون فيلتر باشد. اگر مايليد كه از RSS براي ديدن مطالب سايت‌هاي فيلتر شده نيز استفاده كنيد، لطفاً در قسمت نطرات اعلام كنيد تا روش استفاده از فيلتر شكن در ويندوز موبايل را نيز برايتان تهيه و در اين وبلاگ قرار دهم.




0 comments:

Post a Comment