استفاده از ساكس‌پروكسی بعنوان روشی مطمئن و كارآمد برای عبور از فیلترینگ سنگین

پس از محدود شدن استفاده از وی‌پی‌ان‌ها مطمئن‌ترین و كارآمد ترین روش عبور از سانسور استفاده از Socks Proxy می‌باشد كه تاكنون روشی برای مقابله با آن از طرف برادران سانسورچی ارائه نشده است.
Socks Proxy چیست؟ ساكس مكانیزمی از پروكسی شبكه است كه به میزبان امكان اتصال به طرف دیگر Socks Server را بدون داشتن IP مستقیم و قابل دسترس می‌دهد. به عبارت دیگر Socks Server با تغییر مسیر درخواست‌های اتصال به اینترنت و عبور آنها از خود، امكان برقرای ارتباط امن و تبادل دوطرفه اطلاعات را میسر می‌سازد.
دو نوع ساكس‌پروكسی برای عبور از سانسور وجود دارد كه تفاوت اساسی آنها به شرح زیر می‌باشد:
Socks4: ساكس 4 نیاز به كلمه رمز نداشته و برای همگان قابل استفاده و دسترسی است. ضمناً UDP Proxy از این طریق پشتیبانی نمی‌شود.
Socks5: دسترسی به ساكس 5 می‌تواند (ونه لزوماً) نیاز به كلمه رمز داشته باشد ضمناً UDP Proxy از این طریق پشتیبانی می‌شود.
روش استفاده رایگان از Socks Proxy4&5 ابتدا به یكی از سایتهای زیر رفته و فهرستی از Socks Proxyهای فعال روز را تهیه كنید.

از آنجا كه ممكن است برخی از پروكسی‌ها بصورت لحظه‌ای فعال و دوباره از دسترس خارج شوند، لازم است كه فهرست تهیه شده مجدداً بررسی شود برای این كار باید از سایت‌های چك كننده Socks Proxy استفاده كرد. به عنوان مثال یكی از این سایت‌ها kingsocks.org می‌باشد.

پروكسی‌هایی كه در كنار آنها كلمه LIVE دیده می‌شوند تا این لحظه فعال می‌باشند و معمولاً آنهایی كه دارای TIMES یزرگتری باشند امكان اتصال بهتر و پایدارتری را برای شما فراهم می‌آورند.
پس از یافتن پروكسی‌های فعال، لازم است آن را وارد مرورگر یا دانلود منیجر خود كنید.برای این كار كافیست مانند شكل عمل كنید:

پس از وارد كردن ساكس پروكسی در مرورگر می‌توانید یه راحتی در دنیای مجازی وبگردی كنید.
برای استفاده از Socks Proxy در دانلود منیجر می‌توانید از Internet Download Manager 6.08  استفاده كنید. و بدون فیلتر هرآنچه را كه می‌خواهید دانلود كنید.
اگر پس از مدتی احساس كردید كه نمی‌توانید به وبگردی خود ادامه دهید، لیست Socks Proxyهای فعال را دوباره مانند قبل چك كرده و از پروكسی جدید استفاده كنید.
» ادامه مطلب